1/2014 Život s duchem jazyka

Úvodem
Pavel Eisner: Chrám i tvrz

Selma Lagerlöfová: Posvátný kámen a posvátný hrob
(úryvek z románu ‚Jerusalém‘)

Jan Dostal: Život s duchem jazyka
aneb Proč eurytmie podporuje dorozumění mezi národy

Christian Morgenstern: Mému příteli – průvodci
(a šest dalších básní v překladu Jana Dostala, poprvé uveřejněných tiskem)

Jiří Švec: Zuby (další z autorových pronikavých pozorování jazykových fenoménů)

Henning Kullak-Ublick: Co je waldorfská pedagogika? (2. část: Nástroje svobody aneb Aby rybky neutekly)

Henning Köhler: Škola po škole (další z řady aktuálních komentářů)

Johanna Büttner: Martina (pozoruhodný text studentky jedné německé Waldorfské školy)

Rudolf Steiner: Umělec výchovy. Biografický portrét Jeana Paula

Goetheanismus, myšlený Goethem (4. část)
Albert Schmelzer: Dějiny jako symbol
Valentin Wember: K čemu je dobrá výuka kultury?

Pedagogické inspirace
Slavomír Lichvár: Popoluška (pentatonická kolohra z praxe Waldorfské školy v Bratislavě)

Moniek Terlouw (a další): Dítě jako otázka (2. část): Marek

Z mateřských škol
Pro učitele je umění nejdůležitější! (rozhovor s W.Saβmannshausenem)

Ze světa
Gabriela Krebs: Jezdectví ve waldorfské škole: pedagogické setkání s koněm jako kulturním partnerem

Seriály
Werner Perrey: Člověk a hvězdy (17. díl: souhvězdí Pastýře; souhvězdí Vozky)