TÉMA: WALDORFSKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA
Úvodem
Z vlastní tvorby studentů waldorfských lyceí – I
Smolka, I.: Vznik, vývoj a charakter Waldorfských lyceí v ČR
Kolegium školy na Opatově: Hlavně se vejít do tabulek…?
Richter, T.: Pedagogické pojetí a cíle vyučování na waldorfské střední škole
Smolka, I.: Stupně vytváření samostatného úsudku na waldorfské střední škole
Kraemer, P.: Waldorfské lyceum z pohledu maturantů
Kiss, P.: Dramatická výchova na středoškolském stupni waldorfské školy
Z vlastní tvorby studentů waldorfských lyceí – II
Představujeme iniciativy
Děvčátko Momo v Chrudimi: Máme na sebe čas… – Rozhovor s Pavlem Lomičkou
Stránská, J.: Jak probudit umělce v sobě
Stalo se ve školách
Kraemer, P.: Pražský waldorfský seminář pro učitele 6. – 12. třídy je otevřen novým účastníkům
Kraemer, P.: Kasselské mezinárodní setkání učitelů středního stupně
Kraemer, P.: Literatura pro waldorfské učitele je dostupná na internetu
Smolka, I.: Václav Hrabě – Potrhlý zpěvák blues‘ aneb ročníkové práce na Waldorfském lyceu v Praze
Pohribný, M.: Nevíte, co to je portfolio středoškoláka? – Podívejte se!
Smolka, I.: Skoč a plav! – středoškolské studium v zahraničí
Kozlová, K.: Bavorští studenti mapují jižní Čechy – čili středoškolský kurz zeměměřictví trochu jinak
Seriály
Vodička, M.: Pane, pojďte si hrát! – 6.díl: Hry pro třináctileté děti
Člověk a hvězdy – 6.díl
Souhvězdí kosmického kříže – Vodnář (W.Perrey)
Hvězdné působení v pozemských látkách – Vodnář (R.Hauschka)
Stránská, J.: Dějiny umění a estetika (1. část)
Ze světa
Jak se vzdělávají dobří učitelé? (rozhovor s Johannem Beichelem)
O čem se píše
Je třídní učitel opravdu přežitek? (rozhovor s Heinerem Ullrichem,)
Recenze ze života
Kropáč, M.: Každá výchova je především sebevýchovou učitele nebo vychovatele
Pozvánky, inzerce
